Chiński czarny koń – kilka faktów o Xiaomi

Poziom

Pamiętasz czasy, kiedy to „chińszczyzna” była synonimem tandety i wątpliwej jakości? Dzięki Xiaomi chińskie produkty wyrastają na kolejną smartfonową potęgę, obok której nie sposób przejść zupełnie obojętnie.

Pamiętasz czasy, kiedy to „chińszczyzna” była synonimem tandety i wątpliwej jakości? Dzięki Xiaomi chińskie produkty wyrastają na kolejną smartfonową potęgę, obok której nie sposób przejść zupełnie obojętnie.

Chiński Steve Jobs

49-letni Lei Jun stworzył światowej klasy markę, która porównywana jest z takimi firmami, jak Apple, Samsung czy Huawei. I choć jeszcze daleko jej do wspomnianych gigantów, śmiało podbija światowe rynki, zdobywając zaszczytne 4 miejsce w kategorii „mobile”.

Czy byłoby to możliwe bez udziału Lei Juna? Wielu szczerze w to wątpi. Jun traktowany jest jak wizjoner i ktoś, kto śmiało patrzy w przyszłość. Bez kompleksów, bez poczucia, że jest kimś gorszym i bez znajomości angielskiego. Organizowane przez niego prezentacje przyciągają rzesze widzów, którzy z zapartym tchem czekają na to, co powie ich smartfonowy guru. A on wychodzi na scenę w koszuli i spodniach, przypominając prostą stylistyką Steve’a Jobsa. Ale to nie jedyne podobieństwa. Jun – tak, jak Jobs – jest pracoholikiem, który tego samego wymaga od innych. Średni czas pracy w jego firmie to 12 h. On sam siedzi w Xiaomi znacznie dłużej, dopracowując nawet najdrobniejsze szczegóły i dbając, żeby wszystko było idealne.

Jun marzy teraz o podbiciu rynku amerykańskiego, a jego majątek w 2016 roku oszacowano na 9,9 mld dolarów.

Strategia marki

Sukces Xiaomi nie byłby możliwy bez wprowadzenia jasnej i przejrzystej strategii, która po kilku korektach, nadal nie straciła na aktualności. Jakie są główne założenia marki?

  • Xiaomi to nie tylko smartfony – firma produkuje również tablety, telewizory, dekodery STB, routery czy maszynę do gotowania ryżu. Dzięki tak szerokiej ofercie zyskuje pokaźne grono odbiorców, którzy zaczynają sięgać po kolejne produkty marki.
  • Wysoka jakość za niską cenę – modele Xiaomi mają ograniczoną ilość, a każdy z nich jest doskonale dopasowany do preferencji odbiorców. Dowód? Firma stara się zbudować wokół siebie aktywną społeczność, która przekazuje im swoje opinie i uwagi. Dzięki nim system operacyjny MIUI jest aktualizowany mniej więcej co tydzień, co pozwala na szybkie usunięcie błędów czy poprawienie sposobu działania niektórych funkcji.
  • Dystrybucja na własnych warunkach – początkowo sprzedaż smartfonów i innych produktów z portfolio marki była oparta przede wszystkim o internet. Z uwagi na ogromną konkurencję na rynku „mobile”, postanowiono poszerzyć kanały sprzedaży o sieć sklepów stacjonarnych i partnerskich. Mimo to, Xiaomi nie zdecydowało się na współpracę z konkretnym operatorem komórkowym lub jedną siecią sklepów. Takie podejście pozwala firmie na pełną kontrolę cen i całego procesu sprzedaży.

Wejście na giełdę

Do niedawna Xiaomi było najwyżej wycenianym start-upem świata, ale obecnie palmę pierwszeństwa przejął UBER, którego wartość jest o 20 mld wyższa. W tym roku Xiaomi zadebiutuje na giełdzie w Hongkongu. Nie jest znana kwota, którą firma miałaby pozyskać na debiucie, ale analitycy szacują, że będzie to około 10 mld dolarów.

W 2017 roku przychody firmy wyniosły 18 mld dolarów i były o 68% wyższe niż w roku 2016. Do 2019 roku firma planuje otworzyć 1000 sklepów stacjonarnych – zwłaszcza na takich rynkach, jak: Rosja, Indie czy Indonezja.

https://www.forbes.pl/przywodztwo/smartfony-xiaomi-w-polsce-i-historia-lei-jun-chinskiego-stevea-jobsa/rz7lnf2
https://dailyweb.pl/xiaomi-to-czwarty-gracz-na-rynku-zaskoczeni/
https://www.fxmag.pl/artykul/najwiekszy-debiut-tego-roku-xiaomi-zagosci-na-parkiecie-w-hongkongu
https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/xiaomi-chce-wejsc-na-gielde-szykuje-sie,78,0,2404942.html

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję