Czy warto mieć konto w kilku bankach?

Poziom

Czy warto otwierać kilka rachunków w różnych bankach? Jakie są korzyści i wady takiego podejścia do bankowości osobistej? 

W dzisiejszym świecie posiadanie konta w banku jest koniecznością. Wpływają na nie środki z wypłaty, korzystamy z systemów transakcji internetowych, wykorzystujemy karty do kont dla płatności bezgotówkowych. Używamy kont bankowych na co dzień, jak również na kontach bankowych odkładamy środki na czarną godzinę. Obecnie w Polsce otwartych jest około 40 milionów rachunków bankowych.

Oznacza to, że jest ich około 10 milionów więcej niż dorosłych Polaków. W naszym kraju nie istnieją żadne prawne przeciwwskazania dotyczące ilości posiadanych kont. Zasadnym zatem staje się pytanie, czy warto otwierać kilka rachunków w różnych bankach? Jakie są korzyści i wady takiego podejścia do bankowości osobistej? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Po co nam kilka rachunków bankowych?

Mimo różnych zdań na ten temat, zalet posiadania kilku rachunków bankowych jest kilka. Można takie dodatkowe konto traktować jako zapasowe, na wypadek awarii lub utracenia karty można również wykorzystywać je do innych celów. Poniżej omówimy najczęstsze powody, dla których Polacy decydują się na otwarcie dodatkowego konta.

  • dodatkowe konto jako zabezpieczenie - awarie w bankach się zdarzają, niestety nie są to jednostkowe przypadki; systemy bankowe nadal nie są doskonałe; szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy presja klientów wymaga na bankach ciągłego rozwoju i dopasowania usług bankowości do oczekiwań klientów; dlatego też w sytuacji, gdy przytrafi się awaria naszego “głównego” banku, a jest już po godzinach otwarcia placówek stacjonarnych, dodatkowe konto w innym banku może być ratunkiem; rozmieszczenie pieniędzy na kontach w różnych bankach zapewni Ci stały dostęp do środków finansowych;
  • brak możliwości wypłaty pieniędzy z bankomatu - wielu z nas przytrafiło się “połknięcie” karty przez bankomat; jeżeli nie mamy możliwości odzyskania lub wyrobienia nowej karty w trybie natychmiastowym, możemy zostać pozbawieni środków na dłuższy czas; w takich sytuacjach środki na koncie w innym banku mogą być zbawienne;
  • lepsza oferta - posiadając konta w różnych bankach, masz możliwość swobodnego korzystania z najlepszej oferty; żaden bank nie zmusi Cię do wybrania swojej, a dywersyfikacja środków na rachunkach w różnych bankach umożliwia porównanie ofert i wybór najkorzystniejszej;
  • oszczędności - dzięki posiadaniu wielu rachunków w różnych bankach, mamy dodatkowo możliwość porównania opcji oprocentowania; dzięki temu, jeśli chcesz oszczędzać, możesz wykorzystać jako konto oszczędnościowe to, które daje CI najkorzystniejsze warunki.

Jak widać, plusy posiadania rachunków w kilku bankach są bardzo ciekawe. Jeżeli zależy nam na bezpieczeństwie środków, a także korzystaniu z możliwie najlepszych ofert, warto otworzyć kilka rachunków. Czy istnieją jednak wady takiego podejścia?

Dlaczego nie warto mieć kilku kont w różnych bankach?

Minusy większej ilości rachunków bankowych oczywiście są i trzeba brać je pod uwagę, jeżeli myślimy o otwarciu dodatkowego konta. Najbardziej prozaiczne niekorzyści posiadania dodatkowych rachunków bankowych to zdecydowanie skomplikowana logistyka - musimy pamiętać więcej loginów, haseł, PINów do kart, etc. Nie wszyscy chcą zajmować swoją głowę dodatkowymi kombinacjami cyfr. Nawet za cenę niższego oprocentowania, czy braku bonusów, jakie może oferować inny bank, decydują się pozostawić swoje środki na jednym koncie. Do minusów posiadania wielu rachunków zaliczyć trzeba również koszty prowadzenia rachunków. Nie wszystkie dostępne na rynku konta bankowe są bezpłatne. Niektóre mogą być obarczone wysokimi kosztami i warunkami, jakie trzeba spełnić, aby tych kosztów uniknąć. Dlatego też zamykajmy nieużywane konta, a przed otwarciem kolejnych, dokładnie zapoznajmy się z warunkami ich prowadzenia.

Posiadanie kilku rachunków bankowych ma swoje wady i zalety, jak również zwolenników i przeciwników. Decyzja oczywiście zależy od indywidualnego podejścia i oczekiwań klientów.

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję