Inwestycje w nieruchomości w kurortach

Poziom

W przypadku wyboru optymalnej lokalizacji dla inwestycji hotelowej, aparthotelowej, czy kompleksu z apartamentami na wynajem, kluczowe jest zdefiniowanie tzw. „generatorów popytu” na usługi hotelowe w danej lokalizacji.

W przypadku wyboru optymalnej lokalizacji dla inwestycji hotelowej, aparthotelowej, czy  kompleksu z apartamentami na wynajem, kluczowe jest zdefiniowanie tzw. „generatorów popytu” na usługi hotelowe w danej lokalizacji.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę kurorty, zainteresowanie podmiotów zagranicznych jest nadal ograniczone, a na inwestycje w takich lokalizacjach najczęściej decydują się lokalni inwestorzy. W przypadku miejscowości typowo turystycznych niewątpliwym wyzwaniem jest sezonowość oferty. Dlatego warto pomyśleć o połączeniu wielu funkcji w jednym kompleksie, aby oferta była atrakcyjna dla gości również poza głównym sezonem.

Wzrost liczby turystów korzystających z hoteli przekładający się na wysokie obłożenie oraz fakt, że sezon w głównych górskich kurortach trwa cały rok, bezpośrednio wpływają na utrzymujące się wysokie zainteresowanie inwestorów obiektami położonymi w górach. Coraz trudniej nabyć grunty w najbardziej znanych lokalizacjach, które są atrakcyjne dla turystów oraz inwestorów, a także w miejscach, w których zabudowa hotelowa jest już dość gęsta np. w Zakopanem. Łatwiej o takie grunty m.in. na Dolnym Śląsku (np. w Karkonoszach, które aktualnie też cieszą się dużym zainteresowaniem wśród inwestorów).

Inwestorów interesują miejsca z dobrą infrastrukturą narciarską, atrakcyjnymi szlakami górskimi, dostępem do wód geotermalnych oraz dobrym dojazdem. Wśród najpopularniejszych lokalizacji pozostają Podhale, okolice Karpacza, Szklarskiej Poręby, Wisły czy Krynicy-Zdroju.

W przypadku inwestycji w kurortach nadmorskich wciąż dużym zainteresowaniem cieszy się Pomorze Zachodnie ze względu na duży napływ niemieckich turystów, także poza głównym sezonem. Należy pamiętać, że ze względu na dużą sezonowość występującą nad Bałtykiem, obiekty hotelowe powinny oferować szeroki wachlarz usług np. SPA bądź medical SPA, tak aby móc przyciągać gości przez cały rok.

Patrząc na ceny i obłożenie hoteli na Mazurach w sezonie można śmiało powiedzieć, że rynek nie jest jeszcze nasycony. Niemniej należy pamiętać, że Mazury to kierunek cechujący się dużą sezonowością, co na pewno stanowi wyzwanie dla inwestorów oraz samych hotelarzy. Warto jednak zauważyć, że hotele oferujące szeroki wachlarz usług są w stanie przyciągnąć gości również poza sezonem, w okresie jesienno-zimowym.

W przypadku Mazur z pewnością wciąż możemy mówić o dostępnych lokalizacjach pod inwestycje hotelowe. Rynek nie jest jeszcze w pełni nasycony i może zaabsorbować dodatkową podaż. Oczywiście przed potencjalnymi inwestorami stoi wiele wyzwań, a przede wszystkim stworzenie takiego projektu, który będzie atrakcyjny dla klienta również poza głównym sezonem.

Rynek nastawiony jest na turystów w sezonie wiosenno-letnim. Warto jednak zauważyć, że hotele, które dysponują zapleczem konferencyjnym, przyciągają wielu klientów z sektora MICE ze względu na dogodne położenie między Warszawą, a Trójmiastem.

Maria Zielińska, starszy doradca ds. rynku hotelowego, Cushman & Wakefield

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję